Läs allt innan du dömmer...

Fuck.... Min klasskompis såg mina ärr för nån vecka sen.. Hon skrattade åt dom men berättade inte för någon om dom då jag inte svarade på hennes frågor.. Nu i onsdags var det dags igen... Jag hade en T-tröjja på mig och man kunde tydligt se dom.. Hon började högt skratta i klassrummet när hon såg dom och tappade nästan andan.. Min andra "vän" fattade ingenting förens Jennifer, som först fick se dom hette, mimade fnissande till henne att titta på min arm.. Den andra tjejen, Aloa, började högt skrika "Vad har du gjort!? Har du skärt dig!!!???" Jag var rädd att läraren skulle höra och försökte krympa till den minsta formen min kropp kunde inta... Aloa slog mig på armen och viskade oavbrutet frågorna i mitt öra.. - Jag vill inte prata om det, inte nu! sa jag och hon nickade.. Vi hade svenska lektion.. Den läraren är konstig, han vet vad jag sysslar med och har ett öga på mig.. ändå i mitten av lektionen smet vi ut och stack till en tom korridor.. Jag vill inte svara på hennes frågor, hon vet inte hur det är att vara jag, en svensk som helt enkelt inte startade mitt liv särskilt bra.. Vi pratade lite och det var där.. Där jag kände att jag ville att jag vill bryta nacken på henne!!

-varför skär du dig? hur hjälper det? gör det världen bättre? varför hjälper inte din bror dig? vad har man annars syskon till? ofta att dina föräldrar inte var gifta när du o dina 2 syskon var födda!? hur vet du att din pappa är din pappa? hur vet du att din mamma är din mamma? det vet du inte! hah?! du kanske inte är någons!?

HUR FAN I HELA HELVETET HADE DU KÄNNT DIG OM DU HADE EN "VÄN" SOM HELT UTAN KÄNSLOR FRÅGADE DOM HÄR FRÅGORNA!? hur tänker hon!? Jag vet, hon är utlänsk som alla andra, kommer från en annan kultur, uppväxt annorlunda, men snälla! hon måste väll oxå haft problem! alla har nån gång känt att dom vill dö, det betyder att man borde kunne se in i andras sittuationer, på något sätt förstå hur dom mår eller iallafall förstå var man sätter gränser...? Hon fattade inget av det där!!

Snälla, pressa aldrig någon för att få fram svar, hur allvarliga eller töntiga ämnerna än är.. Så gör det inte, för du får bara reda på hälften av personens känslor.. Det är såå svårt att förklara så en nybörjare förstår.. Det tog mig hela dan att andas och lugna ner mig efter alla dessa frågor Aloa fråga mig, dom kändes kränkande för mig som inte äns har alla svar.. Pressa aldrig fram svar!!

//Ellie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Life&Lies.blogg.se

Det här med blogg känns som en grej som bara fjortizar håller på med, men känner man att dokumentera om sitt liv är roligt så får man väll göra det. Eller? Därför tänker jag skriva av mig lite om min barndom, mina tankar och mitt liv helt enkelt ^^ Att beskriva en personlighet som min är svårt... Ni får helt enkelt lyssna på min historia, hur du väljer att dömma är upp till dig! Låt inte det yttre styra ens sätt att dömma.. man måste gå djupare för att själv se skillnaden på rätt och fel..

RSS 2.0